Jumaat, 29 Januari 2010

Komik Pertama....

Perghhhh.... bebaru nie baru ade inspirasi nak write something kat blog aku nie.... tetiba datang idea nak tulis pasal semua komik yg aku baca and action figure yg aku kumpul.... mostly yg aku collect adelah dari publisher marvel... tapi ade gak aku yg lain....

So to start things of... baik aku start dengan komik yg 1st membuka hati aku untuk membaca benda nie sampai habis duit simpanan aku (tapi berbaloi pasal aku tak isap rokok).... hehhehehe... here goes...


Tahun 1990, masa tuh aku darjah 6 lagi...pi Klinik Parim kat s'ban dgn ayah aku... kat sebelah tuh ade kedai buku.... entah kenapa tah tergerak hati sambil nak tunggu kat klinik tuh nak baca something.... so masuk je kedai tuh aku pegi kat area majalah..... then aku beli laaa satu komik title 'ghost rider'.... baca punye baca naik syok lak.... mulai situlah aku selalu pegi kat kedai tuh tetiap minggu nak tgk ape kluaran komik baru.....



So aku nak cite pasal komik pertama yg aku baca laa nie.... Ghost Rider 4 version 2 Kluaran Ogos 2009.... Kire opening dia pasal karekter Danny Ketch nie yg secara tak sengaja jadi Ghost Rider bile dia tekan penutup minyak dia bile ade je org yg teraniaya (betul ke aku eja nie)....

Tapi mamat Danny nie macam dah serik laaa nak jadi Ghost Rider pasal dia nie macam lembik skit awal2... taknak blasah org konon... kalo aku dah lama dah org yg aku tak suka aku tibai.... ishhh terkisar lak aku nie.... ok laa balik pada cite.... si Danny nie macam nak buang laaa motor tuh letak kat stor parking kete yg member dia jaga....

Secara kebetulan ade watak jahat Mr. Hyde nie yg dia cari gaduh dgn gangster.... kebetulan dekat dengan area parking tuh.... so bile member dia yg jaga parking tuh pon kena blasah... secara terpaksa danny nie jadi laaa ghost rider(konon)... so gempak gak laaa fight scene Ghost Rider dgn Mr Hyde.... siap ade langgar dgn motor sampai tembus dinding tuh..... teruja gile laaa masa baca tuh.... pepaham laaa aku masa tuh baru darjah 6 babe.... hehheheheheeh

2 ulasan:

  1. Ok la tu awak.. dengan menulis cam gini leh lah meningkatkan mutu penulisan awak..eheheheh

    BalasPadam
  2. ok...how about the komik yg dulu u rajin baca tu..apa namanya..Pedang Setiawan...Teringat zaman bebudak dulu where we both dok "amik POWER" guna tangan!! pastu kena pukulan gelombang angin seribu petir!! hahahhaha....teruskan usaha you mengulas komik-komik yg beribu u dah baca tu..!

    BalasPadam